REGULAMIN UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ TELEMEDYCZNYCH W RODZINNYM CENTRUM ZDROWIA
 
Podstawowe pojęcia:
Teleporada- porada medyczna, która udzielana jest przez osobę wykonująca zawód medyczny za pośrednictwem połączenia telefonicznego w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 nr 112 poz. 654 ze zm.)
Osobą wykonująca zawód medyczny jest osoba, która na podstawie odrębnych przepisów uprawniona jest do udzielania świadczeń zdrowotnych, a także osoba legitymująca się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny
Pacjent- Świadczeniobiorca, osoba, która będzie korzystać z teleporady
Zasady udzielania teleporady
- 
	Teleporada jest równoprawnym świadczeniem zdrowotnym do porady udzielanej w sposób tradycyjny i jest zgodna ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej 
- 
	Teleporada jest udzielana za pośrednictwem połączenia telefonicznego w zakresie udzielanych świadczeń leczniczych 
- 
	Do udzielania teleporady mogą być wykorzystywane smartfony lub inne urządzenia z opcją rozmowy w trybie wideo, w tym dedykowane aplikacje do komunikacji z możliwością transmisji dźwięku i obrazu. 
- 
	Teleporada jest realizowane przez osoby wykonujące zawód medyczny 
- 
	Osoba wykonująca zawód medyczny w wyznaczonym terminie skontaktuje się z Pacjentem za pośrednictwem telefonu lub innego urządzenia dostępowego 
- 
	Przed udzieleniem teleporady, osoba wykonująca zawód medyczny identyfikuje Pacjenta na podstawie otrzymanych danych od Pacjenta lub osoby rejestrującej Pacjenta. Weryfikacja następuje poprzez: 
- 
	imię i nazwisko Pacjenta 
- 
	numer PESEL Pacjenta 
- 
	adres Pacjenta 
- 
	numer telefonu Pacjenta podany na złożonym oświadczeniu 
- 
	imię i nazwisko osoby upoważnionej do dostępu do dokumentacji medycznej podane w oświadczeniu 
- 
	Przed udzieleniem teleporady, osoba wykonująca zawód medyczny weryfikuje numer telefonu Pacjenta na który może być wysłany SMS- em kod wymagany do realizacji recepty w aptece. 
- 
	Przed rozpoczęciem teleporady Pacjent może wysłać wyniki badań, które chce skonsultować z osobą wykonująca zawód medyczny lub które są niezbędne do przeprowadzenia teleporady. 
- 
	Osoba wykonująca zawód medyczny udziela teleporady w warunkach, które gwarantują, że osoba postronna nie usłyszy konwersacji. Pacjent ze swojej strony powinien również zadbać o dyskrecję rozmowy z osobą wykonującą zawód medyczny 
- 
	Udzielanie teleporady spełnia wymogi dotyczące bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych medycznych 
 
Rezygnacja / odwołanie teleporady
- 
	Osoba wykonująca zawód medyczny dokona 3-5 prób połączenia się z Pacjentem w czasie przewidzianym na odbycie teleporady 
- 
	W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas teleporady Pacjent powinien poczekać na ponowne połączenie z osobą wykonująca zawód medyczny nie wykonując w tym czasie innych połączeń, zostawiając wolną linię do kontaktu. 
- 
	W przypadku wystąpienia problemów technicznych będących po stronie Pacjenta jest on zobowiązany do ich niezwłocznego zgłoszenia osobie wykonującej zawód medyczny. 
- 
	Jeśli połączenie z osobą wykonująca zawód medyczny nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy w najbliższej placówce służby zdrowia lub niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego. 
- 
	Pacjent zobowiązuje się ujawnić osobie wykonującej zawód medyczny wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla udzielania teleporady, w tym kopie dokumentacji medycznej, wyniki badań, które mogą być konieczne do udzielenia świadczenia. Pacjent zobowiązuje się również ujawnić osobie wykonującej zawód medyczny wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć wpływ na udzielaną teleporadę 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





